بنر جیبی تست

بلاگ جیبی تست

جیبی تست تاثیر تست زدن

تاثیر تست زدن در قبولی کنکور

شما چقدر برای تست زدن در روز کنکور آماده اید؟ این جمله و جملات مشابه بسیار به ذهن شما خطور کرده و یا از شما پرسیده شده است و اگر جز قبولی های کنکور باشید تا آخرین لحظه همیشه سعی در افزایش این آمادگی دارید و خدای نکرده اگر از افراد ناموفق باشید هر بار به این سوالات جواب منفی یا سربالا داده اید تا به این موضوع فکر نکنید.
بله، این واقعیت مسیر موفقیت تحصیلی شماست.

این مطلب برای چه کسانی مفید است

نگارنده این مطلب موفقیت در کنکور را عامل خوشبختی یا ناکامی زندگانی یک فرد نمی­داند پس این متنی که شما میخوانید برای افرادی است که داوطلب ورود به دانشگاه های برتر، رشته های عالی برای کسب علم ،درآمد مناسب، شغل مرتبط و … است نه آن دسته از افرادی که (با تصور درست یا غلط) درس نخواندن را نیز عادی می دانند. باجیبی تست همراه باشید تا از نحوه صحیح تست زدن در کنکور اطلاعات لازم را کسب کنید.

تست ها چند نوع هستند؟

مشاوران کنکور و رتبه های برتر درس خواندن را برای دیگران سخت تر از آنچه خود انجام داده اند ترسیم می کنند، چرا؟ جواب کاملا شفاف و روشن است. شما بابت چیزی پول پرداخت می کنید که خود توانایی انجام آن کار را ندارید یا برای شما غیر ممکن و سخت به نظر برسد.
پس ذهن خود را درگیر عناوین تست های آموزشی،سنجشی، زمان دار، مهارتی و … نکنید. شما در حقیقت باید برای بخاطر سپاری مطالب در ذهن خود (آن هم به صورت بلند پایدار) بعد از مطالعه تست بزنید. به همین سادگی. اما شاید سوال برای شما پیش بیاید که همین یکبار برای قبولی کافیست؟ جواب ما حتما خیر نیست چون حتی امکان دارد با یکبار مطالعه و یکبار تست زدن صحیح آن مطلب را به ذهن بسپارید و کامل مسلط شوید اما بیشتر تست ها مخصوصا در دروس تخصصی و محاسباتی باید بدفعات طبق یک برنامه منظم تمرین و تکرار شوند. دقت کنید حتما، باید طبق یک برنامه منظم و دقیق باشد پس شما به یک برنامه منظم تست زنی نیاز دارید تا  اینکه با عناوین مختلف خود را سرگرم کنید.
مهارت تست زنی سرعتی، با محدود کردن زمان در بازه های مختلف به دست می آید نه با ثبت نام در آزمون های آزمایشی موسسات آزمون محور
(موسسات آزمون محور محلی برای افزایش آمادگی و شبیه سازی آزمون کنکور هستند نه جایی برای یادگیری و افزایش سرعت تست زدن!!)
مهارت تست زنی به مرور به دست می آید نه اینکه بعد ازیک یا دو بار تست های به اصطلاح آموزشی سراغ تست زمان دار بروید و یکبار کورنومتر بگیرید و درصد حساب کنید و نتیجه گیری کنید که مسلط شده ام یا خیر. لطفا خود را گول نزنید و صبور باشید.
شما باید با تست زندگی کنید نه اینکه تست زدن را وظیفه و تکلیف اجباری بدانید.
شما باید با تست تفریح کنید نه اینکه خود را دچار خستگی و عذاب کنید.
حال بیایید کمی با روش صحیح تست زدن، تاثیرات آن را برای قبولی در کنکور، بررسی کنیم.

برای قبولی  در کنور روزانه چند تا تست بزنیم؟

اول به این سوال جواب دهیم که بهتر است مثلا در درس ریاضی حدود 2100 هزار تست را یکبار بزنیم یا حدود 700 تست را سه بار تست بزنیم؟
جواب ساده است، باید دید که امکان تسلط و رفع اشکال در سوال های غلط در کدام مورد بیشتر است. در حل سه باره 700 تست به جای یکبار حل کردن 2100 تست
شما با تکرار تست ها و راه حل ها، به نتیجه بهتری می رسید تا اینکه به صرف اتمام یکباره کتاب تست ها، حجم زیادی از مباحث را بدون تسلط از دست بدهید.
پس بهترین تعداد تست ها طبق روزهای تقسیمی تا روز کنکور بر اساس نقاظ ضعف و قوت شماست یعنی لازم نیست در مبحثی که نسبتا تسلط بالایی دارید به همان اندازه زمان بزارید که در مباحث ضعیف زمان می گذارید.

آموزش بهترین روش تست زدن در دروس مختلف

ما فرض میگیریم که شما به این ترتیب شروع به خواندن درس ریاضی کرده اید.

اولین مبحث فصل اول ریاضی دهم (الگو، دنباله،مجموعه)
دومین مبحث فصل سوم ریاضی (توان های گویا و عبارت های جبری)
سومین مبحث فصل چهارم ریاضی دهم و فصل اول ریاضی یازدهم (معادله و نامعادله)
چهارمین مبحث تابع سال دهم یازدهم دوازدهم
و…
بهترین روش تست زدن  به این صورت است:
بعد از مطالعه فصل اول، شروع به تست زنی کنید (حدود یک سوم) و اگر این مبحث پیش نیاز فصول دیگر است تا به آن مسلط نشده اید سراغ فصل بعدی نروید. سپس دومین مبحث را با همان تعداد پیشنهادی شروع کنید و قبل از زدن تست های فصل دو، تعدادی از تست های فصل اول را مرور کنید و بعد به سراغ تست های فصل دوم بروید و این تمرین و تکرار را تا پایان مباحث و فصول هر درس تکرار کنید. معجزه عملکرد خود را بعد از گذشت چند هفته مشاهده خواهید کرد پس با مرور های سریع و منظم در پایان هر فصل شما مطالب قبلی را از طریق تست مرور می کنید و تست های باقی مانده را بعد از تسلط کامل به صورت زمان دار پاسخ می دهید.

نکات طلایی برای تست زدن

راه های بسیار زیادی برای افزایش مهارت تست زنی وجود دارد ولی چند راه اصلی به شما پیشنهاد می شود که هم پوشانی با نکات ریز و جزئی دارد.
1- دقت کنید در دام طراح سوال نیفتید.
2- از دیدن سوالات طولانی و عکس دار و .. هراس نداشته باشید.
3- از روش های حذف گزینه استفاده کنید.
4- حدسی تست نزنید.
5-دوباره مسیر حل سوال را بررسی کنید.
6- در ذهن خود حل نکنید.
7- به افعال فعل ها دقت کنید.
8- هر چهار گزینه را بررسی کنید تا به پاسخ درست تر برسید.
9- تست های وقت گیر را رها کنید.
10- سوالات دو به شکی را پاسخ دهید و بدون جواب نگزارید.
11- معمولا اولین جواب صحیح تر از جواب دومی است که شما با پاک کردن پاسخنامه وارد می کنید.
12- مدیریت زمان را اعمال کنید.
13- و …

منابع تست زنی استاندارد رتبه های برتر

این سوالی است که هیچ وقت قرار نیست به آن پاسخ نهایی و یکسانی داده شود. تعداد بسیار انگشت شماری هستند که شاید کتاب های یکسانی برای تمام درس ها استفاده کرده باشند پس ذهن خود را درگیر پیدا کردن جواب این سوال نکنید. ما در مطلبی برای معرفی جیبی تست به واقعیت های کتاب تست های موجود در بازار پرداخته ایم. برای مطالعه آن، اینجا کلیک کنید.
سعی کنید از منابع تست زنی استفاده کنید که به راحتی با آن ارتباط بگیرید و همیشه در دسترس شما باشد.
جیبی تست با فراهم آوردن سوالات برتر تست زنی برای تمام مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف این امکان را برای شما فراهم کرده است که با کمترین هزینه، بالاترین کیفیت سوالات را به صورت آنلاین و همیشگی پاسخ دهید، نشانه گذاری کنید، مرور کنید، کارنامه بگیرید و …

لینک ورود به نمونه سوالات تستی آنلاین جیبی تست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *