بنر جیبی تست

بلاگ جیبی تست

امتحان نهایی

نمونه سوالات امتحانی

تاثیرات بسیار زیاد نمرات درسی در قبولی کنکور دیگر انکار نشدنی است.حل نمونه سوالات امتحانی و درسی به صورت تشریحی از اولویت های واجب برای دانش آموزان متقاضی رشته­ های برتر است. دانش آموزان تمام درس های خود را در طول این 12 سال تحصیلی به صورت تشریحی مطالعه می­ کنند پس در نتیجه تعامل بیشتری به نسبت سوالات چهار گزینه ای دارند. ما در این مطلب تمام راه های کسب نمره 20 در امتحانات نهایی را برای شما هموار کرده ایم. با ما همراه باشید.

سرانجام تاثیر معدل در کنکور

از زمان تصویب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور 1402 و متعاقب آن کنکور سال­های 1403، 1404، 1405 دستخوش تغییرات اساسی شد
طبق قانون جدید تاثیر معدل دیپلم در کنکور سراسری به شرح ذیل اصلاح شد:
کنکور 1403 با تاثیر 50 درصد قطعی امتحانات نهایی برای سال دوازدهم
کنکور 1404 با تاثیر60 درصد قطعی امتحانات نهایی برای سال دوازدهم و یازدهم
کنکور 1405 با تاثیر 60 درصد قطعی امتحانات نهایی برای سال دوازدهم، یازدهم و دهم

همان طور که مشاهده می­ کنید از پایه دهم نیز دانش آموزان رشته ­های تجربی، ریاضی و انسانی با کنکور عجین شده اند. هدف نگارنده از این مطلب، بررسی تاثیرات مثبت یا منفی این قانون نیست سوای از اینکه تنها نهاد قانون گذاری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی است و این مصوبه چون به عموم مردم تسری دارد باید نظرات مردم نیز مدنظر قرار می گرفت.

امتحانات تشریحی را چطور 20 بگیریم؟

نکته اولی که باید رعایت کنید عدم انباشت مطالب برای شب امتحان یا بهتر بگوییم شب امتحانی نبودن است. این کار باعث افزایش تمرکز، آرامش بیشتر، فهم بیشتر مطالب و ماندگاری مطالب به صورت بلند مدت می ­شود. بهترین نوع برنامه ریزی برای امتحانات تشریحی از تاریخ اعلام برگزاری امتحانات چند هفته قبل از شروع امتحانات می باشد به این طریق که همزمان به صورت جزئی چند درس با هم مطالعه شود تا از فشار مضاعف به شما کاسته شود.

تاثیر حل نمونه سوالات امتحانی

با پاسخ دادن به چند دوره نمونه سوالات امتحانی با تیپ های مختلف سوالات و پاسخ صحیح تر آشنا می­ شوید. لازم به ذکر است تصحیح اوراق امتحانی و طرح این سوالات توسط دبیران مختلف در سطح کشور انجام می ­شود پس با ذهنیت مدرسه و معلم خود به امتحانات نهایی توجه نکنید تا از حداکثر نمره 20 بهره مند شوید. حال به آمار بسیار غیرقابل باور و رسمی در زمینه افت تحصیلی نگاهی بیاندازید.
میانگین کشوری نمرات دانش آموزان در امتحانات خرداد ماه 1402 به این شرح بوده است:
رشته تجربی با معدل 11 و 23 صدم
رشته ریاضی با معدل 10 و 79 صدم
رشته انسانی با معدل 8 و 75 صدم
و رشته معارف با معدل 10 و 56 صدم
بله درست مشاهده می کنید این کاهش معدل شدید نسبت به سال قبل با عدم برنامه ریزی و دست کم گرفتن این امتحانات به دست آمده است.

تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور و قبولی داوطلب

حال بیایید به صورت مختصر، به بررسی تاثیر معدل در کنکور سراسری بپردازیم. فرض بگیرید شخصی در امتحانات نهایی با معدل 20 موفق به اخذ مدرک دیپلم شود. تراز حدودی وی 12000 می باشد کافیست این داوطلب پاسخنامه را سفید تحویل دهد. در این صورت باز هم از بسیاری از افراد که منفی زده اند نتیجه بهتری کسب می­ کند و میانگین این دو تراز با درنظر گرفتن عرف کنکوری هر سال برای قبولی در رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری کافی می باشد. درست است که 20 گرفتن بسیار سختر از قبل می باشد اما نمرات نزدیک به این نمره نیز از شانس بالایی برای قبولی برخوردار هستند پس سعی کنید با تمام توان وارد این رقابت شوید. در جیبی تست دنیایی از سوالات امتحانات نهایی (در تمام درس ها در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی در تمام مقاطع دهم، یازدهم، دوازدهم) با بارم بندی مشابه فراهم شده است تا با استفاده از آن به بالاترین میزان آمادگی برسید. با آرزوی موفقیت روزافزون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *